Aktuális hírek
Beiratkozás a 2019/20-as tanév 1. évfolyamára
- Részletek
- Kategória: Aktuális hírek
Értesítjük az érintett szülőket, hogy a 2019/2020. tanévre történő általános iskolai beíratás ideje:
2019. április 11. (csütörtök) 8.00 - 19.00 óráig,
2019. április 12. (péntek) 8.00 - 19.00 óráig.
Az óvodavezető vagy a szakértői bizottság döntése alapján tankötelezettsége teljesítését 2019. szeptember 1-jétől megkezdő gyermekét a szülő a fenti időszakban köteles beíratni a választott vagy a lakóhelye, ennek hiányában tartózkodási helye szerinti kötelező felvételt biztosító általános iskola első évfolyamára.
Az első évfolyamra történő beíratáshoz szükséges dokumentumok:
- a gyermek nevére kiállított személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány (lakcímkártya),
- az iskolába lépéshez szükséges fejlettség elérését tanúsító igazolás,
- a gyermek születési anyakönyvi kivonata,
- a gyermek TAJ-kártyája,
- a szülő/gondviselő személyi igazolványa, a szülői felügyeleti jogokkal kapcsolatos nyilatkozat,
- ha jogosult, akkor a figyelembe vehető kedvezményről igazolás: határozat gyermekvédelmi kedvezményről , tartós betegség esetén szakorvosi igazolás.
Szülői felügyeleti jogokkal kapcsolatos nyilatkozat letöltése: PDF / DOCX
A felvételről az iskola igazgatója dönt, melyről írásban értesíti a szülőket.
A döntés ellen a szülő a közléstől, ennek hiányában a tudomására jutásától számított tizenöt napon belül jogszabálysértésre vagy érdeksérelemre hivatkozással kérelmet nyújthat be. A kérelemmel kapcsolatban az iskola fenntartója jár el és hoz másodfokú döntést. Az iskola fenntartójáról a http://www.oktatas.hu/hivatali_ugyek/kir_intezmenykereso internetes oldalon tájékozódhatnak.
Beiratkozás előtt fontos elintézendő a következő:
A diákigazolvány igénylése
1. Kérjük, gyermekükkel keressék fel a legközelebbi okmányirodát, ahol a gyermekről igazolványképet készítenek, továbbá kapnak egy NEK adatlapot (Nemzeti Egységes Kártyarendszer adatlap).
A következő okmányokra lesz szükség:
- gyermek születési anyakönyvi kivonata és érvényes lakcímkártyája,
- a szülő érvényes személyi igazolványa, vagy útlevele, vagy jogosítványa,
- a szülő érvényes lakcímkártyája.
2. Kérjük, ezzel az adatlappal jelentkezzenek az iskolában! Az igazolvány elkészítése 2016.01.01-től díjmentes.
3. Az iskola továbbítja elektronikusan az igénylést a Hivatal részére.
4. Az elkészült diákigazolványt az iskolában vehetik át később.
Fontos tudnivaló, a bemutatott igazolványokon lévő adatokról állítják ki a diákigazolványt, tehát, ha a későbbiekben személyes vagy lakcím adatai megváltoznak, úgy új adatlap kiállítása válik szükségessé.